Holistisk Zionisme

Zionisme er meget mere end israelsk nationalisme; det er den primære drivkraft bag mange af verdens største problemer.

Zionisme er en undertrykkende ideologi og værktøjskasse af religiøse, økonomiske og politiske magtmetoder baseret på bedrag.

I snæver forstand er zionisme israelsk nationalisme.

Men det er kun toppen af isbjerget.

I bred forstand er zionisme en værktøjskasse af magtmetoder baseret på kontrol af religion, handel, penge, medier, politik, krig og terror via veludførte bedrag. Denne brede forståelse af zionisme kan beskrives som holistisk zionisme.

Den zionistiske tradition går langt tilbage i historien, i hvert fald tilbage til fønikerne, der var en civilisation i Kanaan i oldtiden (ca. 1550 til 300 f.Kr.). Landområdet Kanaan svarer i dag til Palæstina/Israel. ‘Zion’ er et stednavn, der i den hebræiske bibel betyder ‘Jerusalem’ og ‘Israels land’.

De fleste religiøse zionister i snæver forstand i dag er jøder eller kristne. Det er værd at bemærke, at der på globalt plan er langt flere zionistiske kristne, end der er zionistiske jøder, primært fordi der er langt flere kristne end jøder samlet set. Både kristne og jøder kan da også ses som fortsættere af traditionen med religiøse “skriftkloge”, der omtrent samtidig førte til konstruktionen af kristendom og jødedom i de første århundreder efter Kristus med romerske herskere i centrale roller. Senere kom islam også til, ligeledes med forkærlighed for bestemte landområder i Mellemøsten, men islam fungerer i dag primært som et zionistisk redskab i kategorien ‘kontrolleret opposition’.

Mange zionister i dag er hverken kristne eller jøder. De er opportunister, der støtter de zionistiske formål, da det bedst tjener deres egne ambitioner om penge, magt og berømmelse. Der er også anti-zionister blandt både kristne og jøder. Nogen af et rent hjerte, mens andre fungerer som intern kontrolleret opposition.

Zionisme i dag viderefører nogle af de samme problemer som den religiøse ideologi judaisme indeholder. Hovedproblemet er en opfattelse af, at en gruppe mennesker er særligt udvalgt af Gud med ret og pligt til at bestemme over dem, der er udenfor gruppen. Den ideologi om menneskelig ulighed er udtryk for en nærmest racistisk overherrementalitet, hvor Gud bliver misbrugt som en dårlig undskyldning for elitær magtudøvelse via beskidte metoder.

Et andet problem ved zionisme er, at ideologien har rødder i religiøs praksis med ofringer af bl.a. børn og andre levende mennesker til Baal og Molok (forgængerne for “Satan”). Det kan have ansporet den psykopati, der også i dag er mere og mere koncentreret, jo længere op i magtpyramiden man kommer.

Den helt store årsag til zionismens magt i dag er kuppet og kontrollen af det globale pengesystem, der i dag administreres af centralbankerne. Relateret til det har vi ejerskab af de store private virksomheder, der ejer andre store private virksomheder, der ejer mindre virksomheder, der varetager den nationale, men især den internationale handel.

Det leder os frem til den zionistiske værktøjskasse, der er problematisk, uanset hvad man kalder den:

  • En lille gruppe mennesker, der ser sig selv om udvalgt af Gud med ret og pligt til at lede verden, har ophobet ekstremt store formuer, der gør dem i stand til at regere verden på meget udemokratisk vis i det skjulte via finansiering. Det kan også kaldes rigmandsvælde eller plutokrati camoufleret som religion. Det er magt via kontrol af penge.
  • Hvis en løgnehistorie er støttet af tilstrækkelig stor kapital, så kan den udbredes, og de fleste vil tro, at den er sand. Hvis det er en løgnehistorie om en ny trussel, der fremkalder stor frygt, så vil folket være parate til helt ukritisk at acceptere den løsning, de får præsenteret som effektiv, sikker og den eneste. Det er magt via kontrol af narrativer.
  • Effektiv modstand er næsten umulig, da zionistisk magtstrategi omfatter at kontrollere både hovedstrømmen (Plan A) og modstrømmen (Plan B) på en måde, så formålet realiseres som Plan C (via hegeliansk tese-antitese-syntese), eller så modstrømmen lokkes ud over fornuftens kant, så den forstærker Plan A. Det er magt via kontrol af opposition.

Som ekstra inspiration til en holistisk forståelse af zionisme udgav Paul Cudenic den 12. marts 2025 en udvidet definition af ‘zionist’:

  1. En tilhænger af den etnokulturelle nationalistiske bevægelse, der opstod i slutningen af det 19. århundrede og havde til formål at etablere et nationalt hjem for det jødiske folk.
  2. En person, der i dag forsvarer eller kæmper for den israelske stat.
  3. En person, der ikke er bosiddende i denne stat, men som alligevel prioriterer dens interesser over interesserne i det land, hvor han eller hun er bosiddende.
  4. En person, der hævder, at det jødiske folk har moralsk eller historisk ret til at besætte Palæstina.
  5. En person, der tror på jødisk exceptionalisme og/eller supremacisme.
  6. En person, der definerer modstand mod jødisk exceptionalisme eller supremacisme som »antisemitisme«.
  7. En person eller gruppe, der bevidst udnytter sin jødiske identitet og/eller forbindelser til at fremme sine egne økonomiske eller politiske interesser på bekostning af offentligheden som helhed.
  8. En udøver eller promotor af såkaldt »jødisk filantropi«.
  9. En person, der finder det acceptabelt eller endda prisværdigt, at de jødiske 0,2 % af verdens befolkning har uforholdsmæssig stor økonomisk, kulturel eller social indflydelse på det ikke-jødiske flertal på 99,8 %.
  10. En person, der forsøger at klassificere enhver kritik af aktiviteter, der er domineret af jøder (såsom bankvæsen, massemedier eller ejendomsudvikling), som en “antisemitisk trope”.
  11. En person, der forsøger at censurere kritik af visse jødiske personers eller familiers aktiviteter (f.eks. Rothschilds) med den begrundelse, at det nødvendigvis er antisemitisk.
  12. En person, der hævder, at enhver antydning af, at en gruppe meget rige og magtfulde mennesker i al hemmelighed kontrollerer verden, uanset om der nævnes en jødisk dimension eller ej, i realiteten er antisemitisk.
  13. En person, der ikke er i stand til eller villig til at forklare, hvorfor forslaget om en hemmelig gruppe, der kontrollerer verden, automatisk skal betragtes som antisemitisk.
  14. En person, som ofte advarer mod antisemitisme, men som ikke accepterer, at der findes jødiske fordomme mod ikke-jøder.
  15. En person, der insisterer på, at jødernes død i det nazikontrollerede Europa i 1940’erne er en helt unik historisk begivenhed, som ingen andre nogensinde kan sammenlignes med uden at begå en antisemitisk hadforbrydelse.
  16. En person, der forsøger at etablere begivenhederne den 7. oktober 2023 som et mindre, men lignende “Holocaust”, hvor enhver tvivl bør betragtes som antisemitisk “fornægtelse”.
  17. En person, der forsøger at instrumentalisere historiske jødiske lidelser for at retfærdiggøre, promovere eller fremme en nutidig dagsorden eller et nutidigt projekt.
  18. En person, der hævder, at antizionisme, eller faktisk denne nuværende bredere definition af zionisme, er antisemitisme.

Relateret:

Holistisk Politik