Her er nogle flere tegn på, at Lars Andersen er ønskværdig opposition for det herskende magtsystem.
- Lars Andersen har vist stor støtte til Rasmus Paludan, der i den grad er nyttig opposition med sit hadefulde syn på muslimer og sin totale støtte til Israel. Lars Andersen har selv ved mange lejligheder udtrykt, at han ikke bryder sig om islam og muslimer. Han mener selv, at han har udtrykt så meget kritik af islam og muslimer, at han ville få tæsk af muslimske indsatte, hvis han skulle afsone i et normalt fængsel, dvs. ikke isolation.
- Lars Andersen er højreorienteret, og han er stolt af det, men det værste er, at han dermed bidrager til den falske dikotomi mellem venstre- og højreorientering i nutidig dansk politik. Han bidrager også til, at kriminelle frihedsaktivister let kan stemples som højreekstremister, hvorved den herskende, falske politiske diskurs fastholdes.
Det er den samme bevægelse, vi ser i mange europæiske lande. De folkelige protestbevægelser bliver forsøgt forført ud på højrefløjen til ekstremisme (volds- og/eller kriminalitetsparathed) og islamofobi. Når først de har fået flyttet os der ud, så kan de håndtere os både i pressen og via politiet.
Hvis vi ikke falder for det, så kan de ikke gøre andet end at prøve at tie os ihjel. Problemet ved det er, at pressens tavshed larmer, og de mister læsere, når de konsekvent undgår den dybdegående samfundskritik, som de er så bange for at formidle.
Pressens tavshed er derfor kun en strategi, der kan holde et vist stykke tid. Derefter bliver de nødt til enten at integrere eller latterliggøre os. Dybest set handler det jo nok om, hvad de må og ikke må for den Moder Stat, der nærer dem med utroligt mange penge hvert år, mens vi andre, der skriver kritiske indlæg, ikke får en skid.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
