Der er gode grunde til at forholde sig skeptisk til Rasmus Malvers historie om, at han blev overfaldet af politiet, mens han dækkede Greta Thunberg-sagen i Københavns Byret.
Rasmus Malver på Facebook fortæller fra hospitalssengen, at han blev udsat for politivold, fordi Lars Løkke havde parkeret ulovligt for at drikke fadøl. Hændelsen skete, da han var inde for at dække sagen mod bl.a. Greta Thunberg i Københavns Byret forleden.
Den historie lyder umiddelbart ganske usandsynlig, selvom han får meget støtte i kommentarer på Facebook, hvor opfattelsen er, at dansk politi er gået helt amok mod befolkningen i en voldsrus.
Det er uklart, præcis hvorfor Rasmus Malver blev anholdt, og præcis hvorfor han er på hospitalet. Han har en rødme på kinden i videoen, men det bliver man normalt ikke lagt i en hospitalsseng for, så man kan sende videoer til sine følgere fra den nyfundne offerrolle. Måske fik han tæsk, fordi han ikke fulgte Lars Kragh Andersens princip: Hænderne op og bukserne ned, da han blev antastet af det fadølsbeskyttende Lars Løkke-politi.
Jeg havde ikke hørt om Rasmus Malver før, men jeg kan forstå, at han er jurist og meget engageret i Palæstina-sagen, hvilket jo er ganske sympatisk, men han har også den mærkværdige holdning, at EU beskytter danske borgere mod overgreb fra den danske stat. Dermed er han globalist i forklædning som borgerretsforkæmper, og man skal nok tage alt, hvad der kommer fra ham med et gran salt.
PS: Når Greta Thunberg medvirker, så ved man, at det er skuespil.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
