Når jeg ser på Elon Musks rolle i Trump-regeringen (effektivisering af den offentlige sektor) og de nye Tesla-robotter, der snart kommer på markedet, så ligner det hele en meget smart markedsføringsstrategi.
Vi står foran den fjerde industrielle revolution med massiv udbredelse AI og snart også menneskelignende robotter. Det skal sælges, f.eks. som effektivisering af den offentlige sektor.
Det er min vurdering, at Tesla satser stort på både det industrielle og det privat robotmarked. De er meget langt fremme i udviklingen af en menneskelignende robot, der bl.a. kan lave det kedelige husarbejde i private husholdninger. Og kvæle os mens vi sover.
Det er meget smart at lade Elon Musk være Donald Trumps best buddy, da de, der ellers er imod den fjerde industrielle revolution (som coronaprojektet også var et led i), pludselig bliver frontløbere drevet af i deres blinde tro på de falske redningsrigmænd i form af Donald Trump og Elon Musk. Kunsten er at få folk til at gå frem, mens de tror, at de går tilbage.
Teslas elbiler har et branding-problem i den sammenhæng, da elbiler generelt henvender sig til det klimabevidste woke-segment, der er et andet end og i modsætningsforhold til det konspiratoriske segment af ‘vågne’. Jeg vurderer derfor, at man med vilje har ofret salg af Tesla-elbiler i den periode, hvor Elon Musk har optrådt i medier og politik som højreekstremistisk konspirationsteoretiker for at reducere modviljen mod den nye teknologi hos den voksende gruppe af kritisk tænkende, der i virkeligheden ikke er særligt kritisk tænkende, men de er i hvert fald modstandere af mainstream og den woke-kultur, som Teslas image som elbilmærke var blevet symbol på. Og det har hæmmet realiseringen af den dybere plan.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.