Den tidligere politibetjent Lars Andersens selvbeskrivelse på X er ganske afslørende.
Den består af tre sætninger:

Budskabet er, at hvis man for alvor går ind for ejendomsret, privatliv og frihed, så sidder man nogle gange i fængsel for det. Hvis du ikke har været i fængsel endnu for din frihedskamp, så har du ikke gjort det godt nok, synes også at være budskabet.
Den tredje sætning er formentlig en reference til de forsøg på fornærmelser, som nogle muslimer kommer med mod islamofobe danskere såsom Rasmus Paludan, der på primitiv vis stiller sig op på gaden og kritiserer muslimernes religion og bog. Lars Andersen støtter dermed den fordummende og unuancerede kritik af islam.
Sådan opfatter jeg det i hvert fald. Provokationsagent Andersen gør det godt. PET er glade for hans indsats.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
