Kategorier
Abonnement FPA Frihedspressen Indlæg Propaganda (abonnement) Propagandabloggen

Dumskab i DR

Jan Øberg fortsætter sin relevante kritik af DR:

Det skete i de dage … i 1980-1990erne – at medierne slog kulturstoffet og underholdningen sammen.

Fredsforsker Jan Øberg har tidligere påpeget en tendens til, at DR sætter uerfarne journalister eller journalister, der normalt arbejder med helt andre områder (som f.eks. kultur/underholdning), til at skrive nyhederne fra krigspropagandamaskinen. Det ligner en bevidst strategi fra ledelsen side for at lade krigspropaganda slippe ukritisk igennem DRs nyhedsredaktionen.

Hvad bliver det næste? Bliver ‘politik’ også slået sammen med ‘kultur’ og dermed underholdning? Det er på tiden med en ordentlig debat om, hvad Public Service egentlig er og ikke er! Det, der foregår nu, ligner mere Secret Service, hvor DR i al hemmelighed tjener magthaverne ved at formidle propaganda og dumskab.

‘Dumskab’ er et ord, jeg lige har fundet på. Det er, når mennesker skaber sig på en dum måde, fordi de ved, at de får medieomtale ud af det. Reality-TV er organiseret dumskab. Det burde hedde Dum-TV i stedet for.

Følg Jan Øberg på Facebook og få modgift til dumskab i medierne.

0 0 stemmer
Brugervurdering