Jeg har set nærmere på Bovaer som tilsætningsstof til køers foder, og det er svært at se det som andet end statsstøttet dyreplageri.
Bovaer virker ved at hæmme dannelsen af gassen metan i køernes fordøjelse. Det skulle angiveligt være godt for klimaet, selvom hele den fortælling har et meget skrøbeligt evidensgrundlag.
Bovaer til køer svarer til, hvis du spiser et stof, der forhindrer dig at komme af med gas fra tarmene. Resultatet er ubehag, smerter og i værste fald decideret sygdom. Det samme sker i mange tilfælde hos køer, der bliver fodret med Bovaer i klimaets hellige navn.
Sagen minder mig om den industrielle aflivning af mink i Danmark, som skete i coronaens hellige navn. Det ligner grooming af os, folket, til at acceptere dyreplageri som løsning på falske trusler. Accept af dyreplageri i den falske godheds tjeneste er trin på vejen til accept af menneskeplageri for den samme falske godhed.
Hvis du spiser almindelige mejeriprodukter (dvs. ikke-økologiske eller biodynamiske), så støtter du dyreplageri på samme måde, som du støtter overgreb på børn, hvis du køber børneporno. Lad være med det.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
