Det er politisk sundt at være imod alle de slemme, men det er ikke sundt at være imod alle jøder.
‘Anti’ betyder, at man er imod noget. Mange Brøndby-fans er f.eks. anti-FCK, mens mange FCK-fans er anti-Brøndby.
En antislemit er imod dem, der opfører sig slemt. En antisemit er imod jøder, selvom begrebet ikke er sprogligt logisk, idet befolkningsgruppen ‘semitter’ ikke kun omfatter jøder.
Hvis du er imod jøder, dvs. er antisemit, så vil jeg her guide dig til at justere din tænkning, så du i stedet bliver antislemit.
Anti-motorcyklisme
Lad mig starte med at sammenligne motorcykler og voldelige rockerbander såsom Hells Angels og Bandidos. Alle medlemmer af voldelige rockerbander kører på motorcykler, men det er ikke alle, der kører på motorcykler, der er medlemmer af voldelige rockerbander.
Dertil kommer, at der formentlig er flere voldskriminelle, der ikke er medlem af en rockerbande, end der er voldskriminelle, der er medlem af en motorcykelkørende rockerbande. Det er de fleste fredelige borgere godt klar over, hvorfor de ikke udvikler anti-motorcyklisme. De kan skelne mellem fredelige medborgere, der kører på motorcykel, og voldskriminelle der har motorcykler som omdrejningspunkt for deres fællesskab.
På samme måde er det med jøder. Nogle kriminelle netværk består af jøder, men det er ikke alle, der er medlem af et kriminelt netværk, der er jøder.
Ligesom motorcykler sammenlignet med andre køretøjer formentlig er overrepræsenteret blandt nogle grupper af kriminelle, så er jøder sammenlignet med andre grupper også overrepræsenteret blandt nogle grupper af kriminelle. Den sammenhæng beviser ikke, at hverken motorcykler eller jødedom er årsag til kriminaliteten. Det kan f.eks. også være, at både motorcykler og jødedom fungerer som både fællesskab og camouflage for disse kriminelle grupper, og camouflagen kan kun lade sig gøre, netop fordi de fleste motorcyklister og jøder er ganske fredelige.
Symboler på kriminalitet
Både motorcykler og jødedom kan tolkes af kriminelle som symboler, der legitimerer undertrykkende, voldelig kriminalitet. Hvis man betragter motorcykler som et symbol på lovløs frihed, så kan den symbolik forstærke den kriminelle kultur. Det samme kan ske, hvis man opfatter sin jødedom som symbol på, at man tilhører en særlig overherreklasse med ret og pligt til at bedrage, berøve, undertrykke og dræbe de andre. Det er dog ikke mekanismer, der er indbygget i hverken motorcyklerne eller jøderne som sådan, men derimod udtryk for menneskelige fortolkninger af fænomener.
Der er gode grunde til at være imod mange former for kriminalitet, der er udført af jøder, herunder f.eks. Israels igangværende folkedrab i Gaza, jøderne Jeffrey Epstein og Ghislaine Maxwells sexafpresningsoperation for den zionistiske mafia, den jødiske bankfamilie Rothschilds konstruktion af det uretfærdige pengesystem og de mange falsk flag-terroroperationer udført af jøder forklædt som muslimer (f.eks. 9/11-terrorangrebet i USA i 2001 og Kong David Hotel-bombningen i 1946).
Det er imidlertid dumt og udtryk for intellektuel dovenskab at forfalde til den simple forklaring, at det må være et eller andet i jødernes væsen, der gør dem så udspekulerede og voldelige. Fokuser i stedet på de konkrete beviser for kriminalitet og de konkrete personer og netværk, som beviserne peger på.
Det er helt i orden og fuldt forståeligt at være imod de slemme, når de er dokumenteret slemme, også hvis de er jøder, men det er ikke i orden at være imod jøder, bare fordi de er jøder. Det er irrationelt og skaber samtidig mental blindhed for den kriminalitet, der ikke er udført af jøder, hvorved man som efterforsker gør sig sårbar for andre bedrag.
På den måde kan du tage små skridt fra antisemitisme til antislemitisme til gavn for din politiske sundhed.
Relateret:
Discover more from Via Brændgaard
Subscribe to get the latest posts sent to your email.