Jeg er meget enig med ernæringsforsker Henrik Munch Roager, der udtaler sig i Berlingske i dag: Danskerne jagter det forkerte næringsstof i kosten. Jeg har længe tænkt det samme: Det er godt nok utroligt, så meget folk går op i protein, samtidig med at de glemmer det næringsstof, de reelt mangler, og som virkelig ville kunne booste deres sundhed. Det er noget så ernæringsmæssigt gammeldags som kostfibre, danskerne burde jagte i stedet for protein. De fleste spiser nemlig i forvejen rigelig med protein, mens 9 ud af 10 af os får få lidt fiber fra mad og drikke. Kostfibre har […]
